Gebruik deze tools om je product onder de aandacht te brengen!

Gebruik deze tools om je product onder de aandacht te brengen!

Het kan soms nog een hele klus zijn om je product goed onder de aandacht van je doelgroep te krijgen. Wanneer je dan daadwerkelijk de aandacht hebt, zul je de doelgroep ook nog is moeten overtuigen om je product ook nog aan te schaffen. In dit artikel ga ik je een aantal mogelijkheden geven die je zou kunnen inzetten om jouw product onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep!

Maak een 2D animatie

Wanneer je product enige uitleg nodig heeft is het moeilijk om dit zo kort en bondig mogelijk uit te leggen. Je zou een 2D animatie kunnen laten maken en daarbij kun je in 80 seconde haarfijn uitleggen waar doorgaans veel meer woorden voor nodig zijn. Er zijn bedrijven die hier gespecialiseerd in zijn en die kunnen jou hierbij helpen. De 2D animatie zou je kunnen plaatsen op je website om die een aantrekkelijker uiterlijk te geven. Daarnaast is de animatie ook uitermate geschikt om te delen op je sociale media kanalen.

Creëer een solide content strategie

Online marketing heeft alles te maken met het verhaal van je product. Een content strategie maken is dus de beste manier om een verhaal te vertellen. Of je nou content op sociale media plaatst of een persbericht verstuurd, een goede strategie gaat je zeker helpen bij het verkopen van je product. Op het moment dat je content deelt is het altijd van belang om daar een call-to-action in te verwerken. Door dit erin te verwerken geef je klanten een korte boodschap en zet je ze aan om actie te gaan ondernemen. Een contentstrategie kan alles omvatten, van een blogbericht, maar ook video’s en animaties die je klanten informeert over het gebruik van je product.

Zet brand ambassadors in

Wanneer klanten een positieve review achterlaten, zonder dat je daarom hebt gevraagd, zouden dit zomaar eens brand ambassadors kunnen zijn. Dit zijn namelijk klanten die je nieuwe producten weer aan nieuwe klanten laten zien; klanten die jij anders niet had kunnen bereiken. Overweeg zelfs om deze enthousiastelingen te betalen – of een product aan te bieden – of vraag ze om tips als het gaat om het delen van je product in je eigen netwerk. Wat ook een mooie tool is om je product onder de aandacht te brengen van nieuwe klanten is influencermarketing. Hierbij betaal je influencers die een groot bereik hebben om jouw product aan te bevelen.

Biedt exclusieve kortingen aan

Het is natuurlijk belangrijk dat je niet alleen spullen verkoopt op het moment dat je een korting aanbiedt. Maar kortingen kunnen wel goed voor je werken als je ze slim inzet en je ze verwerkt in je verkoopstrategie. Als je bijvoorbeeld een nieuwsbrief gaat gebruiken om een nieuw product onder de aandacht te brengen, is het een verstandige keuze om je klanten een korting aan te bieden als zij zich daarvoor inschrijven.

Ik hoop dat je deze tips kunt gebruiken, zodat jij de komende periode meer conversie gaat realiseren. Wellicht kun je met deze tools je klanten meer aan je binden en dat de huidige klanten overgaan op herhalingsaankopen.

admin

Reacties zijn gesloten.