De voordelen van Google Ads banners
Adverteren kan op heel veel manieren. De wijze van adverteren is de afgelopen jaren sterk veranderd in elk geval. Vroeger was je vooral aangewezen op de krant of een tijdschrift. Tegenwoordig maken meer en meer ondernemers gebruikers van de opties die online adverteren te bieden hebben. Met Google Ads banners kun je op uiterst effectieve wijze adverteren, dat is in elk geval iets wat zeker is. Bovendien houd je je eigen budget prima in de hand en kun je al lopende campagnes gemakkelijk aanpassen en verbeteren.
Met Google Ads banners adverteren op Google
Met Google Ads adverteer je dus via Google. Een beter platform is amper denkbaar. Bovendien maken Google Ads banners adverteren het mogelijk om heel doelgericht te adverteren. Belangrijk is zeker wel de kwaliteit van Google Ads banners. Het is vaak zo dat hoe beter de advertentie is, hoe groter de kans op succes is. Dat omdat er dan bewezen meer mensen op je Google Ads banners zullen klikken. Het oog wil immers ook wat. Banners van Google Ads gebruik je perfect voor elke display campagne. Daarbij kun je nog kiezen uit bewegende of stilstaande afbeeldingen. Wat dat betreft is alles mogelijk. Google Ads is wat voorheen Adwords was overigens.
Gericht adverteren in de zoekresultaten van Google
Met je Google Ads banners kun je gericht adverteren in de (al dan niet betaalde) zoekresultaten van Google. Je kunt inkopen op zoekwoorden, de woorden dus waar mensen in Google op zoeken en die passen bij jouw bedrijfsactiviteiten. Kies je de goede zoekwoorden en koppel je die aan een leuke advertentie, dan is de kans op succes groot. Dan kan de campagne zomaar eens een groot succes worden,
Je betaalt alleen voor het daadwerkelijk aantal kliks
Adverteren met Google Ads banners heeft nadrukkelijke voordelen. Een daarvan is dat je al snel resultaten kunt boeken. Je maakt een account aan op Google Ads en je kunt in feite meteen beginnen. Zeker ook een voordeel is wel dat je alleen betaalt voor de echte kliks. Krijg je door een klik 7 mensen op je website dan betaal je dus voor die 7 kliks. Niets meer en niets minder, en dat is wel zo eerlijk. Door te adverteren op Google Ads kun je zogenaamde specifieke targeting toepassen. Dat betekent adverteren in alleen een bepaalde plaats of provincie of op beroepsgroep. Je adverteert dus alleen bij die mensen die daadwerkelijk kandidaat zijn om echt jouw producten of diensten aan te schaffen.
Zo houd je controle op je budgetten
Met Google Ads banners houd je steeds alle controle op budgetten. Je kunt vooraf instellen wat je per dag uit wilt geven. Dat bedrag wordt nooit overschreden. Bovendien kun je met Google Ads banners steeds snel ingrijpen als de situatie erom vraagt. Loopt een advertentie niet, dan grijp je in. Andersom zet je juist extra in als een campagne juist prima loopt. En ook dat is een duidelijk voordeel van adverteren binnen het beste denkbare platform. Google dus.
Wil je meer informatie? Creation kan je hierbij verder helpen!