De meest efficiënte manier om een zoekwoordonderzoek uit te voeren
Een zoekwoordonderzoek is een essentiële stap in het opzetten van een effectieve SEO campagne. Het is echter niet zo makkelijk als het lijkt. Ondanks dat het geen wetenschap is, is het erg belangrijk om een zoekwoordonderzoek tactisch aan te pakken. Je kunt dit zelfstandig uitvoeren met behulp van een aantal handige tools, maar in de meeste gevallen is het aan te raden om de hulp van een professioneel online marketing bureau in te schakelen. Hier vindt jij een aantal tips voor het uitvoeren van jouw zoekwoordonderzoek.
Denk commercieel na bij het kiezen van de zoekwoorden
Een SEO campagne wordt opgezet met behulp van een zoekwoordonderzoek. Dit onderzoek zorgt ervoor dat bezoekers door middel van hun zoekwoorden in google worden genavigeerd naar jouw website. Sleutelwoorden worden over het algemeen ingedeeld in 2 typen, namelijk informatieve en commerciële zoekwoorden. Informatieve zoekwoorden zijn woorden waar mensen naar zoeken om meer over een bepaald onderwerp te weten te komen, of om een snelle oplossing voor hun probleem te zoeken. Aan de andere kant heb je commerciële zoekwoorden. Deze zoekwoorden worden gebruikt om potentiële klanten te krijgen die de intentie hebben om een product te kopen. Wanneer je bekend bent met Google Keyword Planner, zul je direct een groot verschil merken tussen de statistieken van commerciële zoekwoorden en informatieve zoekwoorden.
Hoe zet je een SEO campagne aan
Dat het belangrijk is om een zoekwoordonderzoek tactisch uit te voeren, is geen verrassing. De vraag is echter hoe pak je dit goed aan? Google Trends is een van de tools die jou een heel eind op weg kan helpen. Het is een programma waar jij jouw zoekwoorden in kan controleren voordat je ermee aan de slag gaat. Het laat je te zien hoe populair jouw zoekwoorden gedurende een bepaalde periode zijn. Je ziet hierdoor gelijk of jij zoekwoorden wilt gebruiken die vrijwel weinig tot geen effect zullen hebben. Het bespaart je dus een hoop tijd en op de lange termijn geld. Een goed feature van dit programma is dat het aan het einde van de pagina suggesties geeft voor andere gerelateerde zoekwoorden. Het is dus een goede tool om jouw bevindingen van jouw zoekwoordonderzoek mee te controleren.
Samenwerken met een gespecialiseerd online marketing bureau
Ondanks dat sommige bedrijven ervoor kiezen om hun online marketing indoors te houden, zullen veel kleine bedrijven merken dat zij hier nog niet het budget voor hebben. Het uitpuzzelen hoe je een goed zoekwoordonderzoek kunt uitvoeren kost tijd, waardoor het in veel gevallen meer waardevol is om een online marketing bureau te vinden die jouw bedrijf kan helpen met het zoekwoordonderzoek. Dok Online is een van deze online marketing bureaus. Naast een zoekwoordonderzoek kan je hier ook direct terecht voor een volledig online marketing pakket. Een belangrijk aspect bij het vinden van een goed online marketing bedrijf is gericht op de transparantie. Bij dit bedrijf zie je direct op de website statistieken die de positieve resultaten laten zien van vorige klanten. Hierdoor bouw je direct vertrouwen op met het bedrijf.